Terveiset Tallinnasta

Heippa!

Kiitos kaikille ihanista tsempeistä edelliseen postaukseen <3 Kyllähän se on vaan sellainen juttu, että tuo antaa itselle vielä enemmän  tarmoa tähän sokerittomaan tammikuuhun, joten kiitos teille jokaiselle <3

Viikko on taas blogin puolella ollut hieman hiljaisempaa, koska työputket on olleet sen verran pitkiä, että  energiaa mihinkään muuhun ei oikein ole jäänyt.

Oli tälle viikolle kuitenkin jotain mukavaa mitä odottaa. Oltiin nimittäin ystävän kanssa varattu meille Tallinnan risteily, jonne suuntasimme torstaina aamuvuoron jälkeen.
Aavistuksen kieltämättä mietitytti minkälaisen hirmumyrskyn kouriin oikein joudumme, kun edellisenä päivänä iltapäivälehdet kilvan oli kertonut telakalle joutuneista paateista ja 14 metrisistä alloista.
Tälläiselle ihmiselle jolla on keinutusta omastakin takaa ja pihakeinu on jo hurja laite, ei välttämättä 14 metriset aallot ole se mitä riemusta kiljuen odottaisin.
Mutta koska matka oli sovittu, niin ei sitä enää peruta, ja laivareissu ystävän kanssa on niitä elämän isoja iloja <3

Töiden jälkeen kävin kotona hakemassa tavarat ja sitten ystävä kyytiin ja kohti satamaa. Laivassa huomasin, että kamera jäi kotiin, mutta ei se mitään, laivalla kun ei olisi pystynytkään mitään kuvaamaan, kun alusta oli hieman epätasapainossa;)
Käytiin syömässä heti kun paattiin päästiin, ja sen jälkeen suorinta tietä hyttiin missä pysyttelimmekin niin kauan ennenkuin laiva oli laiturissa Tallinnan päässä.
Oikeasti keinutus oli aikamoista ja pystyssä ei pysynyt, joten suosiolla loikoilimme sängyssä varpaat lähinnä toisen suussa. Yläsänkyyn ei voinut mennä, sieltä olisi tippunut lattialle, ellei olisi itseään kiinnittänyt niillä kuminauhoilla kiinni punkkaan ja alasänky oli kuin pulkkamäki, joka vietti lattiaa kohti.

Naurettiinkin mahat kippurassa, että on tässä sellainen salitreeni, ettei paremmasta väliä, kun yrittää punkassa pysyä :)

Kaveri oli ostanut edelliseltä reissulta inkivääri namuja, jotka auttavat matkapahoinvointiin. Pirun pahoja ne oli mutta sitkeesti niitä siinä napsimme 3-4kpl ja pahoinvoinnista ei ollut tietoakaan! No olihan minunkin pakko käydä oma paketti ostamassa, mausta huolimatta.

Tuli muuten ostettua ihan mielttömän suloista talouspaperia Rimi kaupasta, joka sijaitsee ihan satamassa, kyllä tästäkin ilo saatiin irti, kun mietittiin, että hieman on toisenlaiset tuliaiset kun ehkä 20 vuotta sitten. Miettikää nyt, leipää, inkiväärinamuja ja talouspaperia!

Tallinnassa oli muuten ihana ilma, keväisen oloinen Aurinko paistoi ja lämpötila plussalla. Käytiin syömässä aamupala Kochi Aidad:ssa jonka jälkeen käveltiin Karnaluksiin. Sitten vaatekaupoille ja kahville, kaiken kaikkiaan käveltiin reilu 10 kilometriä Tallinnassa.

Takastullessa merenkäyntiä ei enää ollut juurikaan, ja pystyttiin viettämään aikaa muuallakin kuin hytissä.
Kiva reissu oli kaikenkaikkiaan ja kesällä viimeistää on suunnistettava uudestaan.
Viikonloppu onkin tullut sitten vietettyä enemmän ja vähemmän jääkiekon parissa, joten nyt pientä lepoa ja  Oikein leppoisaa sunnutai päivää teille <3

27 kommenttia

1. Voi ei tuota keinutusta. Meillä ei to paluumatkalla enää keinuttanut, mikä oli onni, sillä menomatkan pahoinvointi jäi päälle. Arvaa kuka on ostanut samaista talouspaprua. ;) Ihanaa päivää {3

1. Te kyllä osuitte silloin pahimpaan aikaan sinne merelle, hui! Siis menomatkalla.

Hih, mä jotenkin aattelinkin , että jos sinun silmiin tuota paprua osuu, niin varmasti ostat :D Ois ollu ihana jos noita kääpiöitä olisi ollut muitakin kuin Jörö, olisin ostanut kaikki :D

Ihanaa päivää sinne myös Tiia <3

2. Huh, on kyllä ollut melkoinen keinutus, hyvä ettei tullut huono olo!

1. Oli kieltämättä aikamoista kyytiä, en ole ennen tuollaisessa myräkässä seilannutkaan. Selkeästi nuo karkit auttoi, koska muuten kärsin todella helposti matkapahoinvoinnista.

3. Inhottavat nuo myrskysäät. Hauskoja tuliaisia olet tuonut :)

1. Joo ei ihan ykkösvaihtoehto laivareissulle, myrsky, mutta selvittiin :)
      Ja kyllä taas varsinkin Verbu kommentoi loistavin sanakääntein mun tuliaisia ;)

4. Myrskyt on ok niin kauan kuin on turvassa sisätiloissa ja sähköt pysyy päällä, eikä suurempia vahinkoja ilmene ulkonakaan. Mutta laivalla myrskyt on kyllä kaikkea muuta kuin mukavia, hyh! Täytyy kokeilla noita inkiväärinamuja - muuten kuin myrskysäällä laivalla :D

1. Tuo on muuten totta! Myrsky ei niin haittaa, kunhan saa olla sisällä ja sähköt ei mene, eikä ole laivalla ;)

Kokeile ihmeessä inkiväärinamut-toimii bussimatkallakin.

5. Voi miekin olen niin himoinnut sinne Tallinnaan päästä...täältä pohjoisesta on vain niin pitkä matka, että ei oikein viikonloppureissua ennätä tehdä. Iloa alkavaan viikkoosi

1. Voi harmi, kun sieltä pohjoisesta on hieman hankalampi Tallinnan reissulle päästä. Mutta ehkä joku kesälomareissu pääkaupunkiseudulle ja samalla yhdeksi yöksi laivalle , toivotaan että onnistuisi <3

Minä mielelläni matkustaisin pohjoiseenkin! Lapissa tuli lapsuuden kesät vietettyä.

Kiitos Kaisa ja oikein ihanaa viikkoa sinulle!

6. On teillä hyvät vatsat. Minä olisin jo varmasti oksennellut ympäriinsä.
    Ihanaa, että pääsit vähän vapaatakin viettämään. Tallinna on kyllä kaunis paikka!

1. Minäkin oletin oksentavani, mutta ei ja hyvä niin.

Oli todellakin ihanaa päästä vähän vapaalle, sillä taas jaksaa seuraavaa työviikkoa rakentaa :) Tallinna on kyllä kaunis ja olisihan siellä ollut vaikka mitä ihanaa kuvattavaakin.

7. Huhhuh, en kyllä haluaisi olla laivalla kovan myrskyn aikana :D Onneksi selvisitte ilman pahoinvointia ja paluumatka on ollut seesteisempi ^_^

1. Minäkään en ennen ole ollut, mutta onneksi tosiaa selvittiin ja paluumatka oli huomattavasti rauhallisempi.
      Täytyy ehkä hieman miettiä, ettei ihan näihin aikoihin enää varaa matkaa ;)

8. Olen kanssa kuullut, että inkivääri auttaisi. Vanha merimiesten konsti =D. Me kävimme Tallinnassa eilen ja tuuli oli merellä 0-3 m/s, melkoinen ero. Tallimnna on aina yhtä ihana paikka. Hyvää alkavaa viikkoa sinulle!

1. Minä en ollutkaan kuullut aikaisemmin inkiväärin tästä tehosta, mutta aina sitä uutta oppii ja se on hyvä.
      Tallinna on ihana paikkaa ja aina sieltä löytää jotain ihanaa.
      Kiitos Katina ja oikein ihanaa alkavaa viikkoa myös sinulle :)

9. Aika rohkeaa lähteä merille :) On varmasti kumminkin ollut kiva reissu ja juurihan tällaisista kokemuksista sitä puhuu vielä monen vuodenkin päästä <3

1. Olihan se rohkeaa, varsinkin matkapahoinvoinnista kärsivälle, mutta ihana reissu kaiken kaikkiaan. Ja totta tuo, nämä muistaa pitkälle <3

10. Oi, ihana Tallinnan reissu, kun tuon merimatkan unohtaa. Nyt oli kyllä järjettömät myrskyt, itse kotona jännitin miten mieheni pärjäilee töissä. Hyvin oli laivan ohjannut satamaan.
    Mukavaa alkanutta viikkoa!

1. Juu reissu oli oikein mukava, ja enää koko keinutusta ei muista :D
      Oi sinun miehesi on siis kapteeni. Hän on varmaan joutunut yhdessä sun toisessa kelissä seilaamaan.

11. Olin myös torstain Tallinnassa, työhommissä tosin. Piti lähteä jo keskiviikkoiltana, kun Tallinkilla on tammikuun vähemmän vuoroja kuin normaalisti. Mennessä keinutti jonkin verran, ei kuitenkaan tullut huono olo, takaisin tullessa ei tuullut onneksi nimeksikään.

12. Olin myös torstain Tallinnassa, työhommissä tosin. Piti lähteä jo keskiviikkoiltana, kun Tallinkilla on tammikuun vähemmän vuoroja kuin normaalisti. Mennessä keinutti jonkin verran, ei kuitenkaan tullut huono olo, takaisin tullessa ei tuullut onneksi nimeksikään.

1. Katos oltiin samoihin aikoihin reissussa. joo meillä myös takastullessa huomattavasti seesteisempää.
      Tammikuussa tosiaan Tallinkilla on vähemmän vuoroja, ja m,inusta muutenkin laivalla oli todella hiljaista.

13. Tallinnassa on aina kiva käydä.
    Vaan nuo myrskyt eivät ole kivoja. Meillä on purjevene ja joskus ollaan kovissakin tuulissa seikkailtu. Rintalastan alla on sellainen akupunktiopiste, että sitä kun painaa, niin ei tule pahoinvointia. Jos kokeilet, niin sen löytää helposti, se on valmiiksi arantuntuinen.
    Niitä merimiesten konsteja :)
    Mukavaa alkavaa viikkoa!

1. Siis tosi paljon kiitos vinkistä Tuula, täytyypä seuraavan kerran kokeilla kyseistä kikkaa :)
      Oi vau, on varmasti upeaa päästä omalla purjeveneellä seikkailemaan <3
      Ihanaa viikkoa Tuula!

14. Aika hurjia myrskyjä ollut, hyvä vinkki nuo inkiväärikarkit ;)