Ideoita pääsiäiseen

Minä olen taas  seikkaillut Pinterestissä ja sieltä löytyi jälleen aivan ihania ideoita pääsiäskattaukseen <3












Kaikki kuvat Pinterest


 Miten teillä, koristeletteko kodin pääsiäistä varten?
Vain hieman vai reilummalla kädellä vai ei ollenkaan?
Minä laitan pieniä koristuksia, lähinnä keittiöön ja ehkä yhden asetelman olohuoneen pöydälle. 
Aiemmin piilotimme suklaamunat tai lapset laittoivat hatut omaan huoneeseen, jonne pääsiäispupu ne sitten toi. Harmi, että nykyään tuo ei oikein enää onnistu, pupuihin ei uskota ja  mukulat "löytävät" herkut  kaapeista jo ennen pääsiäistä, mutta ei tosin ota ja syö niitä ;) 

Nuo suklaamunat ja kattaukset taitaa olla oikeastaan ainoat asiat, mikä meillä on pääsiäisetä esillä. Emme syö lammasta, ja pashat ja mämmitkin jää kauppaan. Kun minä ja lapset ei syödä noita,joten yleensä valmistammekin ihan perus pihvit ja lisukkeet.

Löytyykö teidän pöydästä mämmit ja pashat ?




20 kommenttia

  1. Ihania kuvia olet löytänyt. Itse en ole kovin innostunut yleensä kausikoristeista, mutta jotain pientä täytyy keksiä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Onneksi pikku jutuillakin saa yleensä ison tunnelman aikaiseksi, eikä tarvitse olla koti täynnä reksiviittaa :)

      Poista
  2. Pääsiäinen on keväinen juhla ja toki pitää kotia vähän koristella. Olen kerännyt munankuuoria ja ajattelin tehdä vähän kuvien mukaisia istutuksia. Pajunkissoja pitäisi löytää ja vihertyviä koivunoksia. Mämmi ei nappaa, eikä liha missään muodossa, joten ehkä rahkapiirakkaa ja jotain muita herkkuja. Blinejä voisi tarjota lisukkeineen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oi minä niin odotan , että näen miten ihania kuristuksia sinä tällä kertaa teet :)Meinasin unohtaa koko rahkapiirakan, se täytyy ehdottomasti tehdä!

      Poista
  3. Ihania kuvia! Pinterestistä löytyy niin paljon kivoja kuvia ja ideoita.
    Odotan jo kovin pääsiäistä. Tykkään laittaa koristeita ja muuta pääsiäiseksi.
    Meillä syödään mämmiä ja pashaa.
    Ihanaa maanantai päivää sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä olen ihan koukussa Pinterestiin, siellä menisi aikaa vaikka kuinka, kun kauniita kuvia on pilvin pimein :) Täytyy tulla sitten kurkkimaan blogiisi, mitä ihanaa olet saanut aikaiseksi ja kiitos oikein ihanaa maanantaita myös sinulle Sari.

      Poista
  4. Kivoja kuvia!
    Meillä on pääsiäisenä aina jonkun verran tipuja, virpojien tuomat oksat ja muutama omatekoinen ja kukkia ulkona sekä sisällä. Pöydässä on yleensä lammasta. Minä tykkään pashasta ja mämmistä, muu perhe ei oikein välitä. Joskus noita on tarjolla jälkiruuaksi, useinmiten ei. Suklaamunia pitää olla reilusti :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eikös vain :) Suklaamunia on meilläkin aina ja liikaa ;) Minä en osaa tuota lammasta tehdä, kerran olen valmistanut ja se maistui lähinnä villasukalle...
      Nuo virpojien osat on aina ihania, kun jokainen on niin omanlaisensa ja itse tehty <3

      Poista
  5. Kivoja ideoita!
    Meillä kasvatellaan yleensä kauraa/rairuohoa ja kukat muuttuvat keltaisiksi.
    Lisäksi kaivan esiin ns. pääsiäiskuppini eli keltaiset Teemat, tulee edes kerran vuodessa käytettyä :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuolta pinterestistä kyllä löytää ihania ideoita :) Kummasta muuten tykkäät enemmän, kaura vai rairuoho? Olen joskus laittanut muistaakseni ohraa ja siitä tuli kaunis.
      Nuo keltaiset Teemathan on ihan täydellinen valinta pääsiäiseen :)

      Poista
  6. Kivoja kuvia olet löytänyt. Pinterestissä on tullut taas itsekin seikkailtua. Voi tosin olla etten täällä kotona paljon pääsiästä laita..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Ruut :) Kyllä tuolta on helppo kauniita kuvia etsiä, ja itse sekkailen siellä varmasti päivittäin.
      Toisaalta kyllä se pääsiäinen sieltä tuli, laittoi kotia tai ei ;)

      Poista
  7. Ihania kuvia! Voi, että tuo pääsiäinen on ihan kohta!!! Mutta juu, mämmiä kyllä ei niinkään pashaa. Niin ja vain minä syön sitä mämmiä meillä:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Myrteriou:) Joo pääsiäinen tulee ennenkuin huomaakaan, miten siinä aina noin käykin, joka juhlapyhän kohdalla:) Mämmi tuntuu olevan monen suosikki :)

      Poista
  8. Voi kun tuli keväinen olo. Ihania fiiliskuvia.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maiju<3 Minä olen niin keväisissä fiiliksissä ja varsinkin kun tuo aurinko pilkistelee, niin tutnuu että saa energiaa ihan uudella tavalla !

      Poista
  9. Oi miten kauniita ja herkkiä kuvia. Upea sommittelu. Mä en ole vielä päässyt yhtään pääsiäsfiiliksiin. Ekat tulppaanitkin vielä kaupassa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nuo vaaleat ja hempeät värit iskee tällä hetkellä ja kovaa <3 Ja hei kyllä se pääsiäisfiilis vielä ennättää iskeä ;)Meillä on noita tulppaaneja ollut jo vaikka kuinka monesti, nyt voisi jo vaihtaa lajia.

      Poista
  10. Ihania kattausvinkkejä! Kevättä ja pääsiäistä odotellen!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva että tykkäät :) Täällä myös kevään odotusta <3

      Poista